Četvrtak, 25 Listopad 2018 11:28

Požeška sjećanja: osvrti, pogledi, kritike i eseji

Ocijeni sadržaj
(2 glasova)

PROMOCIJA KNJIGE PROF. DR. SC. JOSIPA FAJDIĆA -

POŽEGA - Požeška sjećanja – osvrti, pogledi, kritike i eseji naziv je posljednjeg djela prof.dr.sc. Josipa Fajdića predstavljenog sinoć u Županijskoj vijećnici. Knjigu su predstavili njezin urednik dr. sc. Ivica Čulo, zatim recenzentice prof. Lidija Ivančević Španiček i prof. Mihaela Markovac, te sam autor prof. dr. sc. Josip Fajdić.IMG 5082

Kako je rekao urednik knjige dr.sc. Ivica Čulo, dr. Fajdić nas već desetljećima oplemenjuje svojim znanstvenim i stručnim radovima i prilozima iz različitih područja: medicinskih znanosti, kulture i društvenog života općenito. Veliki broj tema kojima se bavio i kojima se još uvijek bavi, autoru je omogućio vezu s brojim znanstvenicima, umjetnicima i različitim aktivistima iz kojih je uvijek proizašao neki kulturni ili društveni događaj kojega je podario Požegi, povezujući tako Požegu s drugim hrvatskim krajevima.IMG 5083

- Autentičnost ove knjige poticaj je svim zainteresiranim čitateljima da i oni sami mogu kreirati i promicati vlastite vrijednosne stavove i barem djelomično zadovoljiti svoje kulturne potrebe, baš kako je to svojim djelovanjem učinio sam autor. Knjiga „Požeška sjećanja – osvrti, pogledi, kritike i eseji“ je knjiga o identitetu na temelju kojega gradimo svoju budućnost i budućnost Hrvatske – dodaje Čulo.IMG 5084

Kako sam autor kaže, ovi kratki esejistički koncipirani tekstovi svjedočanstvo su njegovih razmišljanja o drugom i drugima, o bliskoj požeškoj prošlosti u kojih se, zaslugom nekolicine anonimnih ljudi u „Vili Velebita“, ipak nešto događalo.IMG 5085

- Ova knjiga nastavak je onih aktivnosti u kulturnom životu gdje se Vila Velebita angažirala u proteklih 20 godina u Požegi. Drugi dio ove knjige je praktički prenesen iz njenog prvog izdanja, iz “Požeških zapisa” jer je to jedna faktografija, ono što je učinjeno na polju prezentacija književnih naslova, likovnih umjetnika i koncerata. To je nešto što je nezaobilazno i vrlo bih pogriješio da sam izostavio u drugom izdanju. No, prvi dio ove knjige novi su tekstovi koji se odnose na nešto što se dogodilo u međuvremenu, a osim toga, to je jedna retrospektiva mojih pogleda na kulturu grada Požege - rekao je autor prof. dr. sc. Josip Fajdić.

Knjiga „Požeška sjećanja“ odlikuje se autorovim prepoznatljivim stilom i popularnim pristupom. Djelo je namijenjeno široj javnosti, svima zainteresiranima za povijest i kulturu ne samo Požege, nego i Like.IMG 5086

- Iako je Josip Fajdić primarius, profesor, doktor, stručnjak s brojnim objavljenim znanstvenim radovima, koji su odraz objektivnih, strogih i egzaktnih saznanja i pravila okrenutih isključivo drugima, ovom knjigom autor otkriva i svoju drugu stranu. On je duboko emocionalan čovjek, Ličanin, prijatelj, pisac, promicatelj kulture, ljubitelj umjetnosti, ljubitelj slikarstva, jednom riječju široki most koji spaja ljude i događaje. Ova knjiga oplemenjuje čovjeka. Ona će u svakom od nas ma tko bili probuditi misli i osjećaj za ono najljepše, za svoj rodni kraj, za svoju obitelj, prijatelje, poznanike. Ona potiče ono dobro, a mi, mi smo ti koji znamo da smo samo u onom dobrom i plemenitom naslonjeni jedni na druge.Kada to zaboravimo Josipovu knjigu, treba ponovo pročitati kako bi se toga podsjetili - rekla je recenzentica knjige prof. Lidija Ivančević Španiček.IMG 5089

- Kao netko tko je profesionalni i veći dio osobnog života proveo u ovome gradu, kao promatrač događaja, osoba i promjena, izvana i iznutra, autor zasigurno ima potrebu izreći svoje mišljenje o gradu kojeg voli i želi mu sve najbolje. Kao što sam autor kaže, kultura većini ljudi nije prioritet u ovim tegobnim vremenima, no ne treba posustati. Svi koji posegnu za ovom knjigom, uvjerit će se u važnost ne samo sjećanja nego i održavanja kulturne razine jednoga grada koji na taj način svjedoči i o nama samima – istaknula je prof. Mihaela Markovac, recenzentica knjige.

Grafičku pripremu za knjigu radila je Lana Protić Malbašić, a knjigu je tiskala Agencija za marketing Kruna iz Požege. Knjiga čiji je izdavač LZD „Vila Velebita“ Požega tiskana je u 250 primjeraka. Promocija je održana pred brojnom publikom te uveličana glazbenim programom kojeg je izveo zbor Vile Velebita te požeški kantautor Nenad Vlašić.IMG 5092

Tekst/foto: Kronika požeško-slavonska